Q8 kunder
Har samlet over 31.000 kroner ind til Mødrehjælpen.Gennem de seneste godt tre måneder har Q8 og selskabets kunder skaffet mere end 55.000 kroner til at hjælpe børnefamilier og gravide, der har det svært
Danskerne er bestemt ikke bange for at give penge til velgørenhed, hvis formålet er nærværende og aktuelt hele året rundt – også selvom verden omkring os fyger med krisenyheder og budskaber om økonomisk nedgang.
Det viser erfaringerne fra Q8, der netop har afsluttet optælling af mønter og pengesedler anbragt i særlige Mødrehjælpen indsamlingsbøsser anbragt på Q8s servicestationer landet over.
31.582 kroner var resultatet, og dermed kommer Q8s bidrag til Mødrehjælpen op på over 55.675 kroner i de seneste tre måneder. Det resterende beløb stammer fra Q8s salg af julehjertekager i december og den ledsagende Facebook kampagne ”Få 20.000 julehjerter til at banke.”
”Vi er glade og stolte over at kunne hjælpe børnefamilier og gravide kvinder, der har det svært. Og så siger vi naturligvis tusind tak til de mange Q8-kunder, som har hjulpet os på vej,” siger marketingchef Helle Dahlgren Skov fra Q8 ServiceStationer.
Q8s penge fra julehjerte-kampagnen hjalp adskillige børnefamilier i Danmark til at få en mere festlig jul. Det nye beløb fra Q8-kundernes bidrag er ikke på samme måde øremærket til et bestemt formål, men Mødrehjælpen vil bruge de 31.582 kroner til glæde for så mange børnefamilier og gravide som muligt.
”Det er en vigtig del af vores forretningsstrategi at vise ansvar. Vi tager ansvar for vores produkter og services, vi viser ansvar over for vores kunder, og vi demonstrerer ansvarlighed over for miljø, klima og den verden, vi lever i. Vores bidrag til Mødrehjælpen markerer, at vi føler ansvar for børnefamilier og gravide, der har det svært,” fortæller Helle Dahlgren Skov.